.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ظریف: پیشنهاد وزارت احمدی نژاد را قبول نمی کردم
وزیر امور خارجه گفت: اگر به فرض محال پیشنهاد وزارت از سوی رئیس جمهور سابق داده می شد ، قبول نمی کردم.

به گزارش شمال نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه درباره ساز و کار پذیرش پست وزارت گفت: تا هر وقت که این تکلیف را از من برنداشته‌اند حضوری قدرتمند و فعال خواهم داشت این را شعار نمی‌دهم بخاطر اینکه در دوران آقای احمدی نژاد هم که هیچ تناسب فکری با ایشان نداشتم تا زمانی که مرا برنداشتند- ضمن اینکه از مقامات خواهش کردم اجازه دهند از کار معاف باشم - ولی تا روزی که در سمت بودم کار را انجام دادم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به اینکه روزی فکر می‌کردید بر مسند وزارت امورخارجه تکیه کنید ادامه داد: زمانی که از نیویورک برگشتم و بیشتر مشغول به تحصیل بودم هیچ وقت فکر نمی‌کردم ؛ برای همین امر خودم را بازنشست کردم .

وی با بیان اینکه می‌دانید که در 25 سالگی درخواست بازنشستگی کردم عنوان داشت: در وزارتخارجه هم جناب "متکی" و هم جناب "صالحی" خیلی با اکراه این کار را قبول کردنداما من می‌دیدم که کاری به من واگذار نمی شود البته مسئولیتش هم با آن آقایان نبود که کاری واگذار نمی‌شد، اجازه نداشتند که کاری به من واگذار کنند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: احساس می‌کردم از صبح تا بعدازظهر کاری نمی‌کنم و حقوق می‌گیرم، احساس کردم ممکن است این کار خلاف باشد و برای همین درخواست بازنشستگی کردم و البته آقای متکی هم به سختی قبول کردند.

وی گفت: یعنی علاوه بر چندین نامه نگاری که کردم، یادم هست یکبار که ایشان فرصت هم نداشتند از دفتر مطالعات وزارتخارجه به زور در ماشین ایشان نشستم، ایشان به دولت می‌رفت تا دولت با ایشان صحبت کردم و ایشان را قانع کردم که لطف کنید امضا کنید.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این موضوع که اگر آقای احمدی نژاد به فرض محال پیشنهاد وزارتخارجه می‌دادند ادامه داد: اگر برفرض محال آقای احمدی نژاد پیشنهاد وزارتخارجه را به بنده می‌داد قبول نمی‌کردم؛ حتی اگر به من پیشنهاد سفارت هم می‌دادند بازهم قبول نمیکردم چون در سفارت بودم ادامه دادم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته بعد از گذشت زمان برای انسان خیلی راحت است که این حرف را بزند ولی من تقریبا مطمئنم که این شرایط را داشتم ؛ ضمن اینکه فرض محال است و ایشان همین کاری که داشتم را هم خیلی راضی نبودند چه برسد به اینکه کار جدیدی پیشنهاد دهند./ مثلث


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.